מדריך בניית אתרים

שירותים  בניית אתרים

בניית אתרים

שירות בניית אתרים שירותי בניית אתרים

קידום בניית אתרים קידום אתרים

אחסון בניית אתרים שירותי אחסון אתרים

קופירטינג בניית אתרים קופירייטינג לאתרים

קופירטינג בניית אתרים בין לקוחותינו


מערכות דיגיטליות  

טפסים דיגיטליים

טפסים דיגיטליים טפסים דיגיטליים

מערכת ניהול תיק עובד מערכת ניהול תיק עובד

מערכת ניהול משאבי אנוש מערכת ניהול משאבי אנוש

101 דיגיטלי 101 דיגיטלי


מאמרים  מאמרים

מדריך לבנייה אתרים

פרמטרים חשובים באחסון אתר וורדפרס  פרמטרים חשובים באחסון אתר וורדפרס

מדריך בניית אתרים בניית אתרים

מהירות אתר מהירות אתר

כל מה שחשוב לדעת כשמחפשים חברת אחסון  כל מה שחשוב לדעת כשמחפשים חברת אחסון

בניית אתרים לעסקים קטנים בניית אתרים לעסקים קטנים

איחסון בניית אתרים אחסון אתרים

בנייה בניית אתרים מדריך בניית אתרים

בחירת דומיין בחירת שם דומיין

טראפיק בניית אתרים סטטיסטיקה לאתרים

יחס בניית אתרים שיפור מכירות באינטרנט

מוסגים בניית אתרים מילון מונחים

שלום בנה אתר מערכות ניהול תוכן

קוד פתוח בניית אתרים קוד פתוח

טוב בניית אתרים פיירפוקס

פרסום בניית אתרים להרוויח עם גוגל אדסנס

לקוח בניית אתרים שירות לקוחות באינטרנט

אינטרנט בניית אתרים הקמת מיזם אינטרנט

פיתוח בניית אתרים בניית אתרים בגישה הוליסטית

SEO בניית אתרים וובסייט אופטימייזר - מהפכה!

מאמרים בניית אתרים הנגשת אתרים

מאמרים בניית אתרים קידום אתרים – אז והיום

מאמרים בניית אתרים בניית אתרים – 10 כללי זהב

מאמרים בניית אתרים 10 טיפים בבחירת חברת איחסון

מאמרים בניית אתרים איך לבחור מערכת לניהול תוכן אתר

מאמרים בניית אתרים רשימת כל המאמרים


כלים והמלצות  בניית אתרים

בנית אתר

חברות לבנייה חברות אחסון מומלצות

בונים טוב אתרים מומלצים בתחום

מאמרים בניית אתרים אינדקס חברות

RESEARCH מחקר שימוש באינטרנט


אתרים אחרים  בנייה בנה אתר

אתר

פורום hosts 

SignUp קידום אתרים 

עיצוב אתרים בטאגרופ 



נתוני שימוש באינטרנט


מבוא

מחקר קצר זה התבצע בשנת 2005 ונועד להציג נתונים על שימושיות באינטרנט. המחקר אינו מדוייק בצורה מוחלטת אך נותן תחושה לגבי פרמטרים שונים.

שימוש באינטרנט

הנתונים נאספו מ- 16 אתרים וסך כניסות ייחודיות של 24,000. הנתונים נאספו על ידי מערכת סטטיסטיקה הנקראת PPhlogger. האתרים במחקר הם אתרים ישראלים מתחומים שונים ומגוונים. המחקר אינו מכיל אתרים כגון פורטלים ופורומים שבהם יש כניסות חוזרות רבות.

משקל לפי אתר או משקל לפי משתמש

יש שתי אפשרויות הסתכלות על הנתונים. משקל שווה לכל אתר או משקל שווה לכל משתמש. במשקל שווה לכל אתר חישוב האחוז נעשה על ידי ממוצע של אחוז השימוש בכל אתר. בצורת חישוב זו ניתנת העדפה לגורם שונות האתרים על פני כמות המשתמשים. צורת החישוב השנייה נעשית על ידי סכימת כל המשתמשים לכל נתון וחישוב האחוז מהסך הכולל. בצורה זו כל משתמש מקבל משקל שווה.
בהכנת הנתונים ביצעתי את שני החישובים. מעניין היה לראות, שעבור שימוש בבראוזרים, מערכת הפעלה ורזולוציית מסך התוצאות היו דומות מאוד בשתי שיטות החישוב. לעומת זאת בהתפלגות הכניסות ממנועי חיפוש ואינדקסים היה שוני גדול. עבור התפלגות מנועי החיפוש אציג את שתי צורות החישוב.

מגבלות המחקר

למחקר ישנם מספר מגבלות, שחשוב להבין אותם. הבנת המגבלות תאפשר להתייחס בצורה הנכונה לנתונים.
  1. חזרות – התוכנה שבה השתמשתי אינה מבחינה במשתמשים חוזרים. כתוצאה מכך משתמש אחד משפיע כמה פעמים.
  2. צורת החישוב – כפי שכתבתי למעלה ניתן להסתכל על הנתונים בשתי צורות המשפיעות על התוצאות.
  3. כמות כניסות נמוכה יחסית – כמות הכניסות הייחודיות הכוללת במחקר עד כה נמוכה מדי.

התפלגות שימוש בראוזרים

כפי שידוע האקספלורר שולט בשוק. אני ציפיתי לראות יותר משתמשים בדפדפן אופרה, אך ככל הנראה עקב חוסר התמיכה בתג RTL, אין לו ביקוש בארץ. לגבי Fire Fox, ככל הנראה המערכת מזהה אותו כמוזילה.
הערה לשנת 2006 – דפדפן הפיירפוקס תפס נתח שוק רציני גם בארץ ואני מניח שהנתונים קצת השתנו.


התפלגות שימוש בראוזרים


התפלגות רזולוציות

פרמטר זה קשור בצורה ישירה לתחום האתר. יש אתרים שבהם רזולוציית ה- 800X600 היתה גבוהה יותר, בעיקר באתרים בתחומי רוח ופחות בתחומי מחשוב.

התפלגות רזולוציית מסך

התפלגות מערכות הפעלה

מעניין היה למצוא את windows98 מחזיק מעמד כל כך הרבה שנים. לאחרונה גם נתקלתי בטכנאי מחשבים שבחר להתקין גרסא זו על מחשב חדש! קצת מאכזב למצוא את לינוקס מדשדשים עם 0.2%. אחרי כל הכתבות והדיבורים על מעבר חברות וארגונים ללינוקס, נשארנו עם מונופול של מערכת הפעלה בלתי מנוצחת על גרסותיה השונות.

התפלגות שימוש מערכת הפעלה

התפלגות כניסות ממנועי חיפוש

ראשית אני רוצה להדגיש שהנתונים כאן אינם משליכים על חשיבות כל אינדקס ומנוע חיפוש בשום צורה. כמות האתרים במחקר קטנה מדי לצורך הסקנת מסקנות גורפות. יחד עם זאת התוצאות מעניינות ביותר. חשיבותו של גוגל מודגשת בשתי צורות ההסתכלות המובאות כאן. ההפתעה הגדולה של המחקר עד כה הוא מנוע החיפוש נטקס. מהנתונים שנאספו עד כה, תופס נטקס נתח שוק נכבד ושווה ערך.

חישוב לפי משקל שווה לכל אתר

התפלגות כניסות מנועי חיפוש

חישוב לפי משקל שווה לכל משתמש

חשיבות מנועי חיפוש

סיכום

המחקר הוא ברמה בסיסית וצריך להילקח בערבון מוגבל. יחד עם זאת הנתונים מעניינים ביותר.


כותב המאמר: ירון שאול
פיתוח מיזמים בתחום האינטרנט ושותף בחברת אינטרנט מובילה
לחץ לקבלת הצעת מחיר לבניית אתר