מדריך בניית אתרים

שיפור מכירות באינטרנט

מהו יחס המרה?
איך להגדיל את מכירות אתר האינטרנט שלכם?
שימוש במערכת סטטיסטיקה לניתוח הכשלים.
מהם השיפורים האפשריים להגדלת מכירות באינטרנט?

מבוא

יחס המרה הוא מונח המתייחס לאחוז הגולשים הממשים את מטרת האתר. המאמר הבא מתייחס לשאלה מה הצעדים הנדרשים על מנת לשפר יחס זה ולגרום לאתר שלכם להצליח יותר.


מהו יחס המרה?

יחס המרה הוא היחס בין מספר הגולשים המבצעים רכישה למספר הגולשים באתר. לדוגמא גולש אחד מכל מאה גולשים הנכנס לאתר מבצע רכישה הוא יחס המרה של 1%. יחס המרה הוא מדד מאוד חשוב לאפקטיביות האתר שלכם והשפעתו על רווחיותכם גדולה מאוד. מדידת יחס ההמרה יכול להעשות באמצעות מערכת סטטיסטיקה מתקדמת. להרחבה בנושא ניתן לקרוא את המאמר סטטיסטיקה לאתרים. מומלץ למדוד גם יחס המרה כללי וגם יחס המרה ספציפי למילות חיפוש או למסע פרסום באתר אחר (למדוד מתוך הגולשים המגיעים מאתר מסויים או ממילת חיפוש מסויימת – כמה אחוז מבצעים רכישה). יחסי המרה מקובלים הם בין 0.5% ל- 8% אך בארץ במרבית המקרים היחס יהיה נמוך יותר. יחס של 1%-2% נחשב יחס המרה טוב.


איך להגדיל את מכירות אתר האינטרנט שלכם?

הדבר החשוב ביותר כאשר מנסים להגדיל מכירות באינטרנט הוא לדעת מה לא בסדר. צריך להבין מדוע לא רוכשים מכם. לא סתם לנחש מה לא בסדר אלא לחקור ולבנות ידע מוצק על מקור הבעיות. ישנן מספר דרכים ללמוד מה לא בסדר באתר:
  1. ניתוח מערכת סטטיסטיקה של האתר שלכם – סעיף הבא במאמר זה.
  2. תחקור הלקוחות הקיימים שכן קנו להבין מה מוצא חן בעיניהם.
  3. הקמת קבוצת מחקר התואמת את קהל היעד שלכם וקבלת הערות מקבוצה זו.
  4. קבלת ייעוץ מקצועי מאנשים שהתנסו בתחום.
לאחר שלמדתם מהן הבעיות באתר, יש לנסות ולבצע שיפורים ולעקוב אחר יחס ההמרה. חשוב להבין שתהליך שיפור יחס המרה הוא תהליך שעשוי לקחת מספר חודשים.


שימוש במערכת הסטטיסטיקה לניתוח הכשלים

מערכת סטטיסטיקה טובה תתן לכם מידע רב שממנו אפשר להסיק על מה לא בסדר באתר. מה אנחנו מחפשים בסטטיסטיקה:
  • דפים כניסה שאליהם נכנסו גולשים וישר עזבו ללא מעבר לדפים הבאים. שינוי קל כגון הכנסת הפניות בתוך הטקסט עשוי לשפר את המצב בעשרות אחוזים.
  • מילות חיפוש או מקור קישור מסויים שהגולשים המגיעים ממנו עוזבים מייד.
  • השוו דפים שאותם עוזבים מייד עם דפים מוצלחים. יישמו את הדברים הטובים בדפים המוצלחים לדפים הפחות מוצלחים.
מערכת סטטיסטיקה מומלצת היא גוגל אנליטיק המוצעת בחינם.


שיפורים אפשריים להגדלת מכירות באינטרנט

ועכשיו לתכל'ס – מה לעשות? אספתי עבורכם מספר נקודות המאפיינות כשלים באתרי מסחר רבים. כל אתר מכירות כדאי שייבחן היטב כיצד הוא מתפקד בנקודות אלו:
  1. כותרת משמעותית – כותרת בעלת משמעות המדברת אל רגש הקונה משפרת פלאים את המכירות.
  2. תמונות המוצרים – האינטרנט זוהי מדייה בעייתית מבחינת תחושה של המוצר. כדאי לספק תמונות כמה שיותר טובות המספקות מידע רב על המוצר. מומלץ לצלם את המוצר מכיוונים שונים וגם תצלומי פונקציונאליות המציגים את המוצר במהלך עבודתו (במוצרים בהם זה רלוונטי).
  3. טקסט המכירה – אתם צריכים לכתוב טקסט שפונה אל רגשות הלקוחות שלכם. טקסט המכירה שלכם צריך לציין את היתרונות של המוצר למשתמש ולצייר ברוחו תמונה. שתיים שלוש שורות בתיאור המוצר עם הדגשה נכונה יכולות לעשות הרבה הבדל!
  4. טקסט בנקודות - טקסט המציין יתרונות בצורת נקודות ולא כטקסט כללי.
  5. מי אתם – החנות/אתר צריך לעשות רושם רציני ולהשתמש בתעודות ולוגו של חברות אבטחה. ציינו מי אתם ואת כל פרטי הקשר שלכם כולל הכתובת הפיזית. ללקוחות יש צורך לדעת מי עומד מאחורי החנות.
  6. תגובות לקוחות – יש חשיבות גדולה מאוד לתגובות לקוחות קודמים. זה נוסך תחושת ביטחון ודימוי חיובי עליכם. כדאי גם להוסיף תגובות ספציפיות על כל מוצר.
  7. שירות מעולה – ישראל זו ארץ קטנה. אם תצטיינו ותתנו שירות מעולה ללקוחות שלכם, אתם תזכו בלקוחות חוזרים וחברים שלהם!

סיכום

אם אתם מעוניינים להצליח במכירה באינטרנט, קחו אוויר והתקדמו לאט ובטוח. בצעו מדידות ומצאו מה לא בסדר. שפרו וחכו לראות מה התוצאות.

בהצלחה!

שירותי Web-Guide


כותב המאמר: ירון שאול
פיתוח מיזמים בתחום האינטרנט ושותף בחברת אינטרנט מובילה
לחץ לקבלת הצעת מחיר לבניית אתר